CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, February 22, 2009

Kerisauan hati seorang ibu......

Sebenarnya hal ni dah lama berlaku...tp aku dah cuba mcm2 solution untuk mengatasinya... aku buntu sgt... camne aku nak naikkan berat bdn tia... misi kat klinik tetiap bulan bising tia naik cuma 0.2kg hingga 0.5kg .. memang nampak sangat badan dia susut... dah mcm2 aku buat... selera makannye bleh tahan cuma maybe sebab dia lasak sgt menyebabkan berat susah nak naik... betulke teori aku ni...
Tia tu memanglah lahir 2.6kg jer...tp 6bln pertama dia still maintain... tp start masuk bln ke-7 dia xnak mkn bubur lagi.. benda2 lembikpun xmo.... risau aku.. sepatutnya tahap camtuh kena kisar halus mknannye tp dia xmo mkn.. so aku kisar kasar je untuk dia mkn.. tupun xberani bg mkn byk2 sbb takut susah nak hadam..
tp skrg dia dah 10bln... bubur /nestum n mknan kanak2 mmg dia xpandang.. dia nk mknan org tua dan suka yg ade rasa... suka masak lemak... suke nasi ayam...suke ade pedas2 sket... abis aku nak wat camne? mmg xsesuai untuk peringkat umur dia.. tp aku bingung... benda lembik2 sume dia xmo... agaknye masa aku peknenkan dia aku ni mmg cerewet bab makan menurun kot kat dia...skrg nih aku xsabar nak tgu dia sethn n dia dah boleh mkn mcm2 dan aku xperlu risau lg.... :p

2 comments:

Qimy said...

laa 10 bulan tu kira dah beso la rehan..ko bg makan beperingkat3 la..jgn bg makan cam org dewasa terus..pastu kena check najis dia..kalo ok x sembelit, kira ok la! kalo sakit perut bentikan mknan baru yg ko pekenalkan. pedas tu anis pon sama..skrg kalo setakat pedas sket3 dia dah biasa..:)

dhan said...

dia nampak ok jer mkn apepun xsembelit... tp aku risau gak... pedas lglah dia suke lg2 pulut panggang siap nangis kalau abis... xcukup hahahaha:p